Science X - Expeditie Prehistorie 8 +

Geslacht:          Jongens en meisjes
  Leeftijd:             Vanaf 8 jaar
  Leergebied:     Geschiedenis
Op voorraad:     1 á 2 werkdagen

Hoe leefden de machtige dinosaurussen? Waarom zijn ze eigenlijk uitgestorven? En wat denk jij….kun je in je eigen kamer wezens uit de prehistorie tot leven wekken? Ga mee op ontdekkingsreis door de prehistorie. Word onderzoeker en verbaas je! Ontdek de fascinerende wereld van de eerste levende wezens op aarde.

Met de spannende experimenten uit de serie ScienceX® van Ravensburger gaat voor de jonge onderzoeker een wereld open. Fascinerende fenomenen worden onder de loep genomen en met behulp van de kennis uit de natuurwetenschap op een aantrekkelijke manier duidelijk gemaakt met ScienceX maxi: Expeditie Prehistorie. ScienceX® van Ravensburger biedt spannende en educatieve experimenten vanaf 8 jaar.
1 vergrootglas, 1 maatbeker, 1 plastic verzamel bak, draad, 1 pyriet, 1 aventurien, 1 rotskristal, 1 kwartsroos, 1 agaat, 1, hematiet, 1 sodaliet,1 jasper, talk ( of krijt van Briancon), 30 g Seignette zout, 10g chroom-aluin, 10x10g kalium-sulfat, 10g dihydrogeen ammonium fosfaat, 10g kalium-hexacyanoferraat, 1 beschermingsbril, 1 houten spatel, 1 kleine stenen plaat, 1 rol was, 2 blauwe kleurtabletten, 200g gipspoeder, vormen voor geode, vorm voor diamant, vorm voor Fizz, handleiding