Science X - Groene Energie 8 +
Science X - Groene Energie 8 + Science X - Groene Energie 8 + Science X - Groene Energie 8 + Science X - Groene Energie 8 + Science X - Groene Energie 8 +

Science X - Groene Energie 8 +

Categorie:          Ontdekken
  Leeftijd:              Vanaf 8 jaar
  Leergebied:       Natuur & milieu

Hoeveel vermogen levert waterkracht ?
Wat kan windkracht in beweging zetten ?
Hoe kan zonlicht in warmte omgezet worden ? …
Met de spannende, praktische experimenten in de Science X
Groene Energie doos kom je er gauw achter !
Je gaat zelf aan de slag en ontdekt de wondere krachten van groene, duurzame energie. Zo ga je zeewater drinkbaar maken, het principe van een waterturbine toepassen of een thermiekcentrale bouwen. 25 experimenten met waterkracht, zonne-energie en biomassa.

Met de spannende experimenten uit de serie ScienceX® van Ravensburger gaat voor de jonge onderzoeker een wereld open. Fascinerende fenomenen worden onder de loep genomen en met behulp van de kennis uit de natuurwetenschap op een aantrekkelijke manier duidelijk gemaakt met ScienceX midi: Groene Energie.

1 autoromp, 1 marshmallow braadpan, 1 waterrad, 1 zonneschijf, 1 waterkringloop model, 1 planten markeerder, 1 zonnewijzer, 1 vingerverwarming, 11 rietjes, 1 elastiekje, 2 splitpennen, 1 handwarmtewindrad, 5 rietjes met knik, 1 windmolen, 5 satestokjes, 1 krijtje, filterpapier, 1 knikker, 4 plastic bekertjes, 1 draagvleugel, 3 kralen, 4 draden van verschillende lengte, handleiding