Ms. Randfontein of Ms. Nieuw Holland
Het in 1958 voor de VNS gebouwde vracht/passagiersschip "Randfontein" werd overgedragen aan de KJCPL omdat het in de Afrika-dienst niet langer rendabel te exploiteren was. Het schip werd herdoopt in Nieuw Holland (2) en men probeerde de populariteit van haar voorgangster met de zelfde naam te doen herleven. De nieuwe Nieuw Holland werd ter vervanging van de Tjiluwah, die in januari 1972 werd verkocht, ingezet op de zelfde lijn, Far East (Japan, Taiwan en Hong Kong) en Australië.
Na de verkoop van de Tjiwangi in januari 1974 werd de Nieuw Holland ingezet op de dienst tussen Australië- Port Moresby, Bali, Surabaya, Jakarta, Singapore, Penang, Medan en terug naar Australië. Ondanks dit aantrekkelijke vaarplan bleek al snel dat er onvoldoende belangstelling bij de Australische vakantiegangers was voor deze trip, zodat de dienst al na 1 jaar werd opgeheven. De Nieuw Holland werd september 1974 naar China verkocht. Hiermede kwam er een einde aan de passagiersvaart van de KJCPL.
Meer van Scaldis Modelclub
Het in 1958 voor de VNS gebouwde vracht/passagiersschip "Randfontein" werd overgedragen aan de KJCPL omdat het in de Afrika-dienst niet langer rendabel te exploiteren was. Het schip werd herdoopt in Nieuw Holland (2) en men probeerde de populariteit van haar voorgangster met de zelfde naam te doen herleven. De nieuwe Nieuw Holland werd ter vervanging van de Tjiluwah, die in januari 1972 werd verkocht, ingezet op de zelfde lijn, Far East (Japan, Taiwan en Hong Kong) en Australië.
Na de verkoop van de Tjiwangi in januari 1974 werd de Nieuw Holland ingezet op de dienst tussen Australië- Port Moresby, Bali, Surabaya, Jakarta, Singapore, Penang, Medan en terug naar Australië. Ondanks dit aantrekkelijke vaarplan bleek al snel dat er onvoldoende belangstelling bij de Australische vakantiegangers was voor deze trip, zodat de dienst al na 1 jaar werd opgeheven. De Nieuw Holland werd september 1974 naar China verkocht. Hiermede kwam er een einde aan de passagiersvaart van de KJCPL.
Meer van Scaldis Modelclub
Artikelnummer | SKU - 23887 |
Artikelcode | SCM 71 |
Schaalgrootte | 1 : 250 |
Afmeting van het model | Lengte 720 mm |
Aantal bouwplaten | 17 |
Afmeting bouwplaten | Din A4 |
Moeilijkheidsgraad | Medium |
Uitgever | Scaldis modelclub |
Handleiding | Nederlands, Duits, Engels |
Handleiding met beelden |
Wim van der Meer, de man achter Bouwplaten Uitgeverij Scaldis was al jong bezig met het bouwen van Veritas bouwplaten. Toen hij van 1967 tot 1968 als marinier aan boord van de Karel Doorman geplaatst werd, kreeg het bouwen van het model van de Karel Doorman een extra dimensie.
Er zijn nog geen recensies over dit product geschreven. Wilt u zelf een recensie schrijven? Log dan in. |
Aanbevolen producten
-
Lezen is te gek! Coole skaterverhalen | vanaf 7 jaar
Lezen is te gek! Coole skaterverhalen | vanaf 7 jaar
€ 9,95€ 9,95 -
Gouache Ecola 1000 ml scharlakenrood
Gouache Ecola 1000 ml scharlakenrood
€ 15,50€ 15,50 -
Focke Wulf FW 200 Condor
Focke Wulf FW 200 Condor
€ 6,80€ 6,80 -
Schreiber Bogen 2022
Schreiber Bogen 2022
€ 2,30€ 2,30